Wisior dla Drugiego Oficera na żaglowcu „Fryderyk Chopin”

Otrzymałem dosyć oryginalne zamówienie na wykonanie wisiora przedstawiającego żaglowiec „Fryderyk Chopin” pod pełnymi żaglami. Miał być wykonany z miedzi tak aby żagle były wydęte wiatrem a przestrzenie między nimi miały pozostać puste.  Jego wielkość miała wynosić nie więcej niż 3 x 4 cm. Zamówienie złożyła mama dla swojej córki pełniącej służbę na żaglowcu „Fryderyk Chopin” jako drugi oficer.

Wisior miedziany, żaglowiec Fryderyk Chopin.

Gotowy wisior.

Zdawałem sobie sprawę z poziomu trudności wykonania takiego wisiora, jednak lubię takie wyzwania i postanowiłem przyjąć zamówienie aby zmierzyć się z tak wymagającym projektem.  Otrzymałem parę fotografii i na ich podstawie wykonałem szkic projektu. Kiedy efekt moim zdaniem był zadowalający przeniosłem go na miedzianą blaszkę grubości 0,7 mm i na licu puncą liniową zaznaczyłem kontury, następnie na odwrociu repusowałem kształty żagli, masztów i kadłuba. Później znów na licu poprawiłem ostrość repusu i znów na odwrociu poprawiłem kształty. Na koniec na licu wygładzenie repusu, wycięcie piłką włosową kształtu żaglowca, opiłowanie i szlifowanie. Zewnętrzne krawędzie pomimo tego, że były oszlifowane były dość ostre i mogłoby to sprawiać pewien dyskomfort podczas noszenia takiego wisiora, więc postanowiłem całość otoczyć ramką z drutu średnicy 1 mm. Do tak wykończonego wisiora dorobiłem krawatkę, całość zaoksydowałem ogniowo i wypolerowałem.

Wisior miedziany, żaglowiec Fryderyk Chopin.

Wisior przed przylutowaniem ramki i polerowaniem.

Czekałem z niecierpliwością aż wisior dotrze do klientki. Po paru dniach otrzymałem wiadomość, że wisior dotarł i w rzeczywistości jest jeszcze ładniejszy niż na fotografii. Poczułem wielką ulgę i radość, bo cóż może być dla twórcy radośniejszego od zadowolenia i pochwał klienta.

Mam nadzieję, że takich ciekawych i wymagających zamówień będę otrzymywał coraz więcej.

3 responses to “Wisior dla Drugiego Oficera na żaglowcu „Fryderyk Chopin”

Skomentuj

