Medal z rowerzystą, czyli kolejne ciekawe zamówienie.

Treść zamówienia brzmiała mniej więcej tak:  „Mała męska zawieszka w kształcie stylizowanego roweru, rower może być powiązany z kulą ziemską.” I zacząłem kombinować jak się do tego zabrać, żeby połączyć ze sobą te elementy i żeby dało się to nosić zawieszone na szyi. Myślałem nad tym parę dni, robiąc co chwilę nowe szkice aż wybrałem ostateczną wersję i po konsultacji z klientką przystąpiłem do pracy z miedzią.

Szkic wisiora.

Szkic projektu wisiora z rowerzystą i globem.

Ostatecznie kształt globu trochę zmodyfikowałem. Glob wyciąłem i wyrytowałem ręcznie w miedzianej blaszce grubości 1,5 mm. Kiedyś do takich prac muszę kupić gogle jubilerskie. Rower wykonałem z drutu średnicy 1,5 mm, tylny wahacz z drutu średnicy 1 mm a rowerzystę wygiąłem z paska miedzianej blachy grubości 0,7 mm i szerokości 5 mm.

Wisior miedziany z rowerzystą.

Wisior przygotowany do lutowania.

To była najprostsza robota. Teraz czekało mnie lutowanie srebrem rowerzysty i przylutowanie go do globu. Żeby podczas kolejnych etapów lutowania, wcześniej zlutowane elementy, nie rozlutowywały się musiałem użyć trzech twardości lutu. Rowerzystę lutowałem lutem twardym LS 800, do globu przylutowałem go lutem średnim LS 700, a krawatkę lutowałem lutem miękkim LS 600.

Wisior miedziany z rowerzystą.

Wisior polutowany, przed oksydowaniem.

W trakcie pracy pojawiła się jeszcze prośba, żeby na mapce świata zaznaczyć przebytą trasę przez Pana Michała Sałabana, dla którego ten wisior miał być prezentem od jego mamy, co uczyniłem jeszcze przed lutowaniem. Teraz już pozostało tylko wytrawić w kwasie po lutowaniu, wyczyścić, wypolerować i dla pogłębienia plastyki rysunku zaoksydować. Tym razem oksydowałem chemicznie na czarno i delikatnie przetarłem oksydę aby pozostawić ciemne tylko zagłębienia.

Wisior miedziany z rowerzystą.

Wisior z rowerzystą gotowy.

Zachęcam do zapoznania się z blogiem Pana Michała Sałabana Północ-Południe, gdzie znajduje się dziennik z podróży od najdalej położonego na północ miejsca Europy do najdalej położonego miejsca na południu Afryki. Panu Michałowi gratuluję pokonania takiej trasy na rowerze i życzę kolejnych udanych podróży a jego mamie dziękuję za kolejne zamówienie jakie mogłem dla niej wykonać.

2 responses to “Medal z rowerzystą, czyli kolejne ciekawe zamówienie.

Skomentuj

