Komplet wisiorów z logo „Ocean Przygody”.

Prowadzenie tego bloga przyniosło już pierwszą wymierną korzyść w postaci bardzo ciekawego i wymagającego zamówienia. Zlecenie dotyczyło wykonania wisiorów z logo „Ocean Przygody”. Początkowo miał być to jeden duży wisior średnicy 70 mm x 70 mm, a w przyszłości dwa małe o wymiarach 25 mm x 25 mm. Wisiory miały być wykonane z metalu o srebrnej barwie lecz nie srebra dlatego wybrałem do tego projektu stop o nazwie tytan-cynk. Ostatecznie wszystkie trzy wisiory zostały wykonane w jednym zamówieniu.

Komplet wisiorów na specjalne zamówienie dla firmy Ocean Przygody.

Komplet wisiorów na specjalne zamówienie dla firmy Ocean Przygody.

Krótki opis jak rzeźbiłem wisiory.

Jako pierwszy na warsztat poszedł duży wisior. Zgodnie z koncepcją wisior wykonywałem techniką repusowania w blaszce grubości 0,8 mm. Kiedy na odwrociu miałem już wytłoczony wzór, rozpocząłem cyzelowanie (wykańczanie) lica i wycinanie ostatecznego kształtu.

Wisior ocean przygody.

Wisior w trakcie wycinania ostatecznego kształtu.

Po wycięciu opiłowałem wszystkie ostre krawędzie i przylutowałem koluszko do zawieszenia. Teraz mogłem już przystąpić do ostatecznego szlifowania i polerowania. Na koniec pozostało już tylko przyciemnić wgłębienia dla poprawy kontrastu.

Gotowy wisior.

Gotowy wisior.

I jeszcze ujęcie bardziej z boku.

Gotowy wisior.

Gotowy wisior.

Teraz nadszedł czas na małe wisiory.

Małe wisiory o wymiarach 25 mm x 25 mm wykonałem inną techniką, techniką rytowania. W trakcie pracy nad pierwszym małym wisiorem zostałem poproszony o umieszczenie na rewersie grawerowanej dedykacji. Zmieniło to trochę pierwotny zamysł. Jako, że do wykonania wisiorów używałem blachy o grubości 0,8 mm, to dwustronne rytowanie na niej nie było możliwe. Dlatego dedykację grawerowałem na drugiej blaszce, którą później przylutowałem do wisiora. Dedykację grawerowałem ręcznie, ponieważ grawerowanie mechaniczne nigdy nie dorówna wykończeniem grawerowaniu ręcznemu. Grawerowanie ręczne pozwala nadać odpowiednie nachylenie krawędzi rytowanych linii oraz odpowiednią, lustrzaną gładkość. Ze względu na małe wymiary wisiora dobranie kroju czcionki i wielkości liter nie było łatwe. Ostatecznie aby zmieścić całą dedykację musiałem wykonać litery o wysokości 2 mm.

Ręcznie grawerowana dedykacja.

Ręcznie grawerowana dedykacja.

Całość została poczerniona i wypolerowana.

Gotowe wisiory. Awers.

Gotowe wisiory. Awers.

Na koniec pozostaje mi tylko podziękować za to ciekawe zamówienie i liczę, że takich wyjątkowych prac będę mógł wykonywać w miarę możliwości coraz więcej.

Skomentuj

