Brelok w formie kiści winogrona.

Tym razem krótko postaram się przedstawić etapy pracy nad brelokiem, który był dla mnie nadzwyczajnym wyzwaniem. Nigdy wcześniej nie robiłem breloka w takiej formie.
Zgłosiła się do mnie sympatyczna pani z pytaniem czy będę w stanie wykonać dla niej brelok w kształcie kiści winogrona bo kontaktowała się z wieloma wytwórcami i nikt nie podjął się realizacji tego zlecenia. Zlecenie przyjąłem i zacząłem pracę od naszkicowania projektu. Podkreślam, że nie jestem dobrym rysownikiem. Moje szkice nazywam zazwyczaj rysunkami warsztatowymi.😉

brelok-kiść-winogrona-projekt-rysunek-paweł-tucki-metalu-blask

Szkic breloka.

Projekt został zaakceptowany i rozpocząłem pracę nad kształtowaniem miedzianej blachy aby nadać jej zaprojektowaną formę. Po kilku kuciach na licu oraz odwrociu płaski kawałek blachy zaczynał nabierać kształtów kiści winogrona.

kiść-winogron-miedź-metaloplastyka-repusowanie-paweł-tucki-metalu-blask-1

Kiść repusowana w miedzianej blaszce.

Wytrasowałem kształt liścia i wraz z kiścią odciąłem od reszty blachy. „Żyłki” liścia wytłoczyłem puncą liniową a fakturę wygrawerowałem płaskim rytownikiem.

kiść-winogron-miedź-metaloplastyka-repusowanie-paweł-tucki-metalu-blask-2

Kiść wraz liściem odcięta od reszty blachy.

Tak przygotowaną kiść przylutowałem do tła wyciętego z miedzianej blachy o grubości 1,5 mm. Lutowałem srebrnym lutem twardym. Dolutowałem również łodyżkę, która pełni rolę zaczepu na klucze. Żeby oddać jak najwierniej wszelkie detale to na łodyżce wyrytowałem fakturę kory. Na odwrociu, na życzenie klientki wygrawerowałem łacińską sentencję. Całość została wypolerowana i oksydowana ogniowo.
Szerokość tarczy 44 mm, wysokość 58 mm.

kiść-winogron-miedź-metaloplastyka-repusowanie-paweł-tucki-metalu-blask-4

Gotowy brelok.

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga i zapraszam ponownie. Jeżeli macie zlecenie, którego inni twórcy nie chcą się podjąć, zapraszam do kontaktu ze mną. Zrobię co w mojej mocy aby Wasze zlecenie zostało wykonane.

5 responses to “Brelok w formie kiści winogrona.

Skomentuj

